متن خبر

بعید می دانم مدیران چنین تصمیم غیرکارشناسی را عملی کنند حذف جوایز فنی از جشنواره فجر، تیشه به ریشه جشنواره و سینماست

بعید می دانم مدیران چنین تصمیم غیرکارشناسی را عملی کنند حذف جوایز فنی از جشنواره فجر، تیشه به ریشه جشنواره و سینماست

اخبار سینمای ایران     بعید می دانم مدیران چنین تصمیم غیرکارشناسی را عملی کنند حذف جوایز فنی از جشنواره فجر، تیشه به ریشه جشنواره و سینماست
شناسهٔ خبر: 44872 -




سینماپرس-اخبار سینمای ایران-

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای فیلم سینمایی «پری» است">در بیان کردگو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: در جشن ها و مراسم هایی مانند اسکار همچنان به تمام حرفه های سینمایی توجه می شود؛ داوری و اعطای جوایز به فعالان فنی و هنری در بسیاری از جشنواره های معتبر جهانی وجود دارد چرا که این مسأله بسیار مهماستکه زحمات و تلاش ها و دیدگاه های هنری فعالان پشت صحنه سینما نیز به خوبی دیده شود. یک فیلم سینمایی اگر خوب و درخشاناستبه واسطه عملکرد افرادیاستکه در سمت های فیلمبرداری، صدابرداری و… برای آن زحمت کشیده اند.

او بیان کرد: من بعید می دانم مدیران سینمایی چنین تصمیم غیرکارشناسی شده ای را در جشنواره فجر عملی کنند چرا که اگر این کار را بکنند با دست خود تیشه به ریشه جشنواره و سینمای کشور زده اند؛ همینطور امیدوارم این تصمیم نابخردانه ریشه اقتصادی نداشته باشد و مسئولان به خاطر اهدای چند جایزه کمتر به این فکر نیفتاده باشند که چنین کاری را انجام دهند.


زرین دست سپس با تأکید بر اینکه خیلی از فعالان پشت صحنه سینما تمامی انگیزه و شوق شان برای حضور در سینما ایناستکه سالی یک بار در جشنواره فیلم فجر دیده شوند و آثارشان با همکاران شان در مقام مقایسه قرار بگیرد اظهار داشت: این وجود انگیزهاستکه فعالان پشت صحنه در تمامی رشته ها را تا انتهای یک فیلم نگه می دارد و باعث می شود آن ها با شعف بسیار در سینما که حضور در آن سختی ها و مرارت های بسیار زیادی دارد همچنان عاشقانه حضور داشته باشند و مسئولان نباید این انگیزه ها را از سینماگران بگیرند.


مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «تسویه حساب» بیان کرد: یکی از جهش های چند دهه اخیر عرصه فیلمبرداری در سینمای ایران که سال هااستبنده در این رشته مشغول به فعالیت بوده ام به دلیل همین جوایز جشنواره فیلم فجر بوده است؛ من خودم همیشه مقایسه شدن کارهایم با سایر همکارانم را دوست داشتم و به این ترتیب می توانستم به نکات مثبت و منفی کارم به خوبی پی ببرم.


این فیلمبردار پیشکسوت در همین راستا متذکر شد: علاوه بر همه این مسائل مسئولان سینمای کشور باید آگاه باشند ما از نظر سطح فنی و علوم سینمایی و کارهای تکنیکی هنوز به آن سطح نرسیده ایم که مانند برخی از جشنواره ها مانند «کن» بخواهیم کلیه بخش های فنی و هنری را حذف کرده و تنها به بازیگران و کارگردانان و فیلمنامه نویسان جایزه بدهیم؛ ما همچنان در حوزه فنی سینما مشغول آزمون و خطا هستیم و باید انگیزه ای برای فعالان پشت صحنه سینما وجود داشته باشد که به دلیل آن انگیزه میل و اشتیاق شان نسبت به حضور در سینما را از دست ندهند و همواره تلاش کنند که روز به روز بهتر از قبل بشوند.


بیان کردنی است؛ علیرضا زرین‌دست با فیلمبرداری فیلم «وسوسه شیطان» وارد سینما شد؛ او تاکنون مدیریت فیلمبرداری ده ها فیلم سینمایی از جمله: «خانه کاغذی»، «کفش هایم کو؟»، «مزار شریف»، «متروپل»، «یکی از ما دو نفر»، «خاطره»، «سوپراستار»، « «نقاب»، «ملاقات با طوطی»، «همسر دلخواه من»، «پاک باخته»، «خارج از محدوده»، «کلوز آپ» و… را بر عهده داشته است.

برچسب‌ها

محبوب کن - فیس نما

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

محل تبلیغات

تبلیغات ایهنا تبلیغات ایهنا

طراحی و اجرا مهدی نوروزی -کلیه حقوق تعلق دارد به پایگاه خبری سینمایی ایهنا

اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران
اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران logo-samandehi