متن خبر

متأسفانه برخی از رسانه های تخصصی سینمایی به سطح بلوغ، تاثیرگذاری گسترده، عمیق و جریان ساز نرسیده اند عشیری

متأسفانه برخی از رسانه های تخصصی سینمایی به سطح بلوغ، تاثیرگذاری گسترده، عمیق و جریان ساز نرسیده اند عشیری

اخبار سینمای ایران     متأسفانه برخی از رسانه های تخصصی سینمایی به سطح بلوغ، تاثیرگذاری گسترده، عمیق و جریان ساز نرسیده اند عشیری
شناسهٔ خبر: 14801 -




سینماپرس-اخبار سینمای ایران-

پایگاه خبری سینمایی ایهنا به نقل از سینماپرس منتشر کرد: یزدان عشیری منتقد سینما و مدیر روابط عمومی جشنواره های سینمایی همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با جایگاه رسانه های تخصصی سینمایی بیان کرد: متأسفانه برخی از رسانه های تخصصی سینمایی به سطح بلوغ، تاثیرگذاری گسترده، عمیق و جریان ساز نرسیده اند و این نکته مهمی است که باید به آن توجه شود و از استمرار چنین روش هایی در حوزه مطبوعات جلوگیری گردد.

وی در بیان کردگو با خبرنگار پایگاه خبری سینمایی ایهنا به نقل از سینماپرس منتشر کرد بیان کرد: کارکرد و تاثیر عمومی رسانه ها در دنیای امروز غیرقابل انکار است. آگاهی بخشی، جهت دهی به احساسات و حتی در مقیاس محدودتر شکل بخشی به ذائقه ها و سلایق افکار عمومی کار رسانه هاست. در این چرخه هم رسانه های عمومی و هم رسانه های تخصصی نقش دارند، اما با توجه به موضوع سینما، جذابیت ها و هیاهوهای سینمایی رسانه های تخصصی این حوزه هم به موازات سیر تحولات و فراز و فرود سینما حضور و سهم دارند.  

او بیان کرد: شک نکنید بخش عمده ای از رونق، شادابی و هیجان سینما به رسانه ها بر می گردد و اگر سینماها جان دارند و سالن ها اندک رونق؛ در این ظرفیت سازی نباید رسانه ها را نادیده گرفت و این چراغ اگر روشن است به موهبت و مجاهدت نویسندگان و خبرنگاران سینمایی است.

عشیری بیان کرد:  اما سوأل مهم و اساسی که به وجود می آید اینجاست که آیا رسانه های تخصصی اعم از مکتوب و مجازی تا چه اندازه در این فضاسازی شریکند نسبی و متغیر است؟ ایا این همه رسانه های متعدد توانسته اند تأثیر مهمی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند؟

مدیر روابط عمومی ۲ دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر لازم دانست: فارغ از رصدهای رسمی مراکز نظارتی همه این رسانه ولو با گستره مخاطبان محدود خود در ایجاد هیجان و غنای اتمسفر کلی سینما و فرهنگ نقش دارند. نکته مهم، تخصصی بودن این رسانه ها و کیفیت مخاطبان آن هاست. ممکن است سایتی به لحاظ کمی با مخاطبان انبوه و عمومی همراه نباشد اما دایره مخاطبان آن را گروه های خاص و نخبگان تشکیل دهند و این در واقع می تواند جریان سازتر در روند کلان فرهنگ و هنر باشد.

عشیری بیان کرد: البته غافل نمانیم بخش عمده ای از رونق و پویایی سایت های تخصصی و رسانه های مکتوب به پشتوانه های اقتصادی و تکیه گاه های اجتماعی آن ها مربوط می شود. متاسفانه، اساسا رسانه های مستقل در کشور کم و ضعیف هستند و در رسانه های غیرسینمایی هم معمولاً میزان فاصله آنها با جریانات و جناح ها و ارتزاق از پستان آن ها تعیین کننده است. این البته شامل رسانه های سینمایی هم شده است. کسادی؛ مشکل مشترک سینما و رسانه های ما شده است و این دو توامان می توانند پرانرژی و غنی و قوی ظاهر شوند.

وی در خاتمه این بیان کردگو اظهار داشت: امیدوارم وضعیت حوزه مطبوعات سینمایی کشور بیش از گذشته به سمت کیفیت گرایی پیش برود و ما شاهد رشد و ارتقای این حوزه بسیار کلیدی، مهم و تخصصی در کشورمان باشیم.

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

محل تبلیغات

تبلیغات ایهنا تبلیغات ایهنا

طراحی و اجرا مهدی نوروزی -کلیه حقوق تعلق دارد به پایگاه خبری سینمایی ایهنا

اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران
اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران logo-samandehi