متن خبر

فیلمی بی سر و ته که به روش مسخره بازی پیش می رود

فیلمی بی سر و ته که به روش مسخره بازی پیش می رود

اخبار سینمای ایران     فیلمی بی سر و ته که به روش مسخره بازی پیش می رود
شناسهٔ خبر: 44922 -




سینماپرس-اخبار سینمای ایران-

بابک راکعی/ فیلم «گذر موقت» که چند روزیاستدر سینماها در حال اکران است، ادامه سهل انگاری سینماگران ایرانی نسبت به مقوله طنز و کمدی است، حتی اگر «افشین هاشمی» کارگردان جوان فیلم اعتقادی به کمدی بودن فیلمش نداشته باشد اما با هر چیزی که فیلم را با آن بخوانیم، باید در کل بیان کرد که فیلم «گذر موقت» خیلی ضعیف است.

به گزارش آینه نیوز، فیلم «گذر موقت» هیچ منطقی برای حوادث متعددش ندارد و دوپارهاستو از طرفی درباره سالخوردگان و ازکارافتادگاناستو از طرفی داستان همسردادن زنی بی پناه است! افشین هاشمی مانند همه بازی های بدی که در سینما و تلویزیون و تئاتر انجام داده و خیلی هم ادعا می کند که می خواهد جنس متفاوت و اصیل کمدی را نشان دهد، نه توانایی اش را دارد و نه اصولا بلداستکه فیلم بسازد به همین دلیل «گذر موقت» تبدیل به فیلمی آشفته و بی هدف و خیلی راحت این که بی سر و ته شدهاستو هیچ نکته ای برای تماشای مخاطبان ندارد. البته تا به حال هم فروش کمی داشته که نشان دهنده همین مطلباستکه فیلم به درد بخوری نیست و هیچ نکته ای برای لذت بردن و سرگرمی تماشاگرش ندارد و مردم نه می توانند با فیلم «گذر موقت» بخندند و نه لذت ببرند و نه فکر کنند. نکته مهم ایناستکه چرا خیلی راحت هر کسی سراغ فیلمسازی می رود بدون این که ساز و کار یک فیلم خود مبنی بر فیلمنامه مناسب را داشته باشد. گویا هاشمی، فیلمنامه را اقتباس کرده و در هر صورت نتوانستهاستخیلی راحت حرفش را در فیلم بزند.




فیلم «گذر موقت» داستان لاغر و کمرنگی دارد و همان را هم خیلی درست نمی تواند روایت کند، برای همین بیشتر از نصف فیلم اضافیاستو به دلیل پُرکردن پایگاه خبری ایهنا فیلم دنبال لودگی رفته است. داستان مسخره آقای نظمی و آقای بزمی شخصیت های اصلی فیلم تکراری و لوس است. انگار برای امثال افشین هاشمی، سینما همانند جوک تعریف کردناستکه برخی در گوشی های خود تصاویر و نوشته های آن را رد و بدل می کنند. فیلم هایی ساخته می شوند که نه دغدغه ای دارند و نه می توانند اوقات فراغت مخاطبان را به خوبی تامین کنند. این مشکل به خصوص درباره فیلم های کمدی وجود دارد و به همین دلیل امروزه شاهد فیلم های خیلی ضعیفی در سینما هستیم. مثلا بخشی از فیلم «گذر موقت» درباره ایناستکه کاراکترها به دنبال پیدا کردن همسری برای زنی هستند که زیرش گرفتند. زن تنها موقعیتی برای فیلمساز می سازد تا به سراغ پارتی ها برود و از فاصله نسل ها و طبقات اجتماعی بگوید اما نمی تواند این مسائل را به شکل سینمایی نشان دهد و بعد از مدتی مخاطب از تماشای فیلم خسته می شود.


«گذر موقت» هم مانند خیلی از فیلم های دیگر تکراریاستو نمی تواند به خوبی دردهای اجتماع را بازگو کند و برخلاف ادعای افشین هاشمی به هیچ وجه فیلمی قابل دفاع نیست. فیلم ملغمه ایاستاز یکسری اتفاقات پشت سر هم که هیچ منطقی و علیتی برای انجامش وجود ندارد و تصادفی است. بازی های فیلم هم مسخره درآمدهاستو دیالوگ ها خیلی تصنعی و بیهودهاستهمانند سریال های ضعیف و بیهوده تلویزیون که نمی تواند ارزشی داشته باشد.


افشین هاشمی که در کارنامه اش آثار ضعیفی دارد، به همان سادگی با فیلم «گذر موقت» برای ساختن عمل می کند که در سریال تبلیغاتی و ضعیف «اولین انتخاب» بازی کرد؛ سریالی که هیچ حرفی برای بیان کردن و دفاع ندارد و با علم به این مساله افشین هاشمی در آن بازی کرد و فیلم «گذر موقت» هم به همین روش ساخته شد، بدون این که بداند چه می خواهد بگوید و چگونه می خواهد نمایش دهد.




* آینه نیوز

برچسب‌ها

محبوب کن - فیس نما

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

محل تبلیغات

تبلیغات ایهنا تبلیغات ایهنا

طراحی و اجرا مهدی نوروزی -کلیه حقوق تعلق دارد به پایگاه خبری سینمایی ایهنا

اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران
اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران logo-samandehi