متن خبر

حمایت از سینمای دفاع مقدس باید در رأس کار مدیران سینمای کشور باشد لزوم شناساندن ۸ سال دفاع مقدس به نسل های جدید

حمایت از سینمای دفاع مقدس باید در رأس کار مدیران سینمای کشور باشد لزوم شناساندن ۸ سال دفاع مقدس به نسل های جدید

اخبار سینمای ایران     حمایت از سینمای دفاع مقدس باید در رأس کار مدیران سینمای کشور باشد لزوم شناساندن ۸ سال دفاع مقدس به نسل های جدید
شناسهٔ خبر: 48414 -




سینماپرس-اخبار سینمای ایران-

وی در بیان کردگو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: سینمای دفاع مقدس را می توان از منظرهای گوناگون مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار داد؛ یکی از مهمترین اتفاقات ایناستکه ما هم به سینمای داخل جنگ و هم به سینمای پشت جبهه ها نیازمندیم؛ به عنوان نمونه «ویلایی ها» که در همین اواخر ساخته و اکران شد فیلم بسیار خوبیاستکه درد همسران و مادران رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در پشت جبهه ها را به شایستگی نشان می دهد. سینما به این نوع فیلم ها نیازمنداستو ما نباید از تولید این نوع فیلم ها غافل بشویم.

گیتی ادامه داد: من بسیار متأسفم که بچه هایی که از دهه ۷۰ به این طرف در کشورمان متولد شده اند به واسطه عملکرد ضعیف مدیران فرهنگی شناختی نسبت به ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر کشور ندارند؛ ما باید به جوانان و نوجوانان جامعه و همینطور نسل های آتی با ساخت و تولید فیلم های ارزشمند در این حوزه ها ارزش ها و آرمان های کشورمان را یادآوری کنیم. متأسفانه مسئولان فرهنگی در کشور ما برخلاف مسئولان فرهنگی در کشورهایی نظیر آمریکا اسطوره های جنگی را به جوانان و جامعه نمی شناسانند و این باعث می شود تا بسیاری از فرزندان این آب و خاک به سمت و سوی قهرمانان پوشالی سینمای غرب گرایش پیدا کنند.


این منتقد تصریح کرد: تمامی کشورهای دنیا حتی با تخیل شان هم که شده برای خود تاریخ جنگی رقم می زنند و در سینما بسیار به تاریخ جنگ های خود پرداخته و اسطوره سازی و قهرمان سازی های خیالی می کنند اما متأسفانه ما که ۸ سال در کشورمان شاهد دلاورمردی های رزمندگان بودیم این کار را انجام نداده ایم و من معتقدم نیاز امروز سینمای کشور حمایت از فیلمسازان دفاع مقدس است. سینمای جنگ همواره در دنیا بسیار مهم و مورد توجه بودهاستو از لحاظ استراتژیک پس از این هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.


وی بیان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا تاکنون آثار بسیاری را راجع به جنگ های جهانی اول و دوم، ویتنام و… ساخته اند و در ساخت آن فیلم ها بهره برداری های زیادی را به نفع حکومت های خود انجام داده اند؛ آن ها با استفاده از جذابیت های بصری، اکشن و… در صدد قهرمان سازی و اسطوره سازی برای کشورهای شان هستند و تا حدودی نیز در این راه موفق بوده اند اما متأسفانه در کشور ما هیچ گاه به سینمای جنگ بهای چندانی داده نشده و این بسیار روش غلطی است.


گیتی سپس با تأکید بر اینکه حمایت از سینمای دفاع مقدس باید در رأس کار مدیران سینمای کشور باشد اظهار داشت: این بسیار باعث تأسفاستکه اگر ما بخواهیم به آثار شاخص سینمای دفاع مقدس در کشورمان اشاره کنیم نهایتاً به ۲۰ یا ۳۰ فیلم مانند «سرزمین خورشید»، «روز سوم»، «دوئل»، «کانی مانگا»، «آژانس شیشه ای» و… می رسیم. ما باید هر سال ۲۰-۳۰ فیلم شاخص در حوزه سینمای دفاع مقدس تولید کنیم و تنها با انجام این کاراستکه می توانیم مقابله ای جدی با غربی ها داشته باشیم.


این منتقد در خاتمه این بیان کردگو لازم دانست: هزاران هزار سوژه در رابطه با سینمای دفاع مقدس وجود دارد که جای خالی آن ها در سینمای امروز کشور به شدت احساس می شود؛ مثلاً آنکه می توان از زاویه دید فرزندان، نوه ها، همرپایگاه خبری ایهنا و خانواده های شهدا، از فعالیت همه کسانی که در پشت جبهه ها در قالب تیم های مختلف مشغول کار بودند فیلم های زیادی ساخت. قطعاً سوژه و ایده در رابطه با تولید آثار این چنینی کم نیست و ما باید از این نوع ایده ها حمایت کنیم.

برچسب‌ها

محبوب کن - فیس نما

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

محل تبلیغات

تبلیغات ایهنا تبلیغات ایهنا

طراحی و اجرا مهدی نوروزی -کلیه حقوق تعلق دارد به پایگاه خبری سینمایی ایهنا

اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران
اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران logo-samandehi