متن خبر

سیستم معیوب سینمای کشور اجازه اکران مناسب به فیلم های ارزشی نمی دهد نیاز به سیاست گذاری های کلان برای رشد و توسعه سینمای مقاومت

سیستم معیوب سینمای کشور اجازه اکران مناسب به فیلم های ارزشی نمی دهد نیاز به سیاست گذاری های کلان برای رشد و توسعه سینمای مقاومت

اخبار سینمای ایران     سیستم معیوب سینمای کشور اجازه اکران مناسب به فیلم های ارزشی نمی دهد نیاز به سیاست گذاری های کلان برای رشد و توسعه سینمای مقاومت
شناسهٔ خبر: 42753 -




سینماپرس-اخبار سینمای ایران-

کارگردان فیلم سینمایی «ابوزینب» است-گذاری-های-کلان-برای-رشد-و-توسعه-سینمای-مقاومت">در بیان کردگو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: همه ما به این مسأله واقف هستیم که فیلمسازی در حوزه مقاومت اسلامی، دفاع مقدس و… وظیفه انسانی و شرعی برای یکایک هنرمندان و مدیران فرهنگی کشوراستاما متأسفانه ما نه تنها در امر تولید این گونه آثار همواره با مشکلات متعدد روبرو هستیم که متأسفانه اشکالات عمده تری در حوزه توزیع و پخش و نمایش آن ها داریم.

این سینماگر ادامه داد: عدم پخش مناسب همان تعداد اندکی فیلم های ارزشی که در طول سال تولید می شود باعث شده تا بسیاری از سینماگرانی که دغدغه دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و… را داشته اند از ادامه حضور در این حوزه پشیمان شوند و ترجیح دهند تا روند فیلمسازی شان را در حوزه های دیگری که از آن ها حمایت های جدی تر صورت می گیرد دنبال کنند.


غفاری سپس با بیان اینکه متأسفانه حتی دستگاه های دولتی و نهادهایی همچون وزارت ارشاد و ساپایگاه خبری ایهنا سینمایی اگر از تولید فیلم های ارزشی حمایت کنند هیچ حمایتی برای اکران مناسب آن ها ندارند اظهار داشت: بسیاری از ارگان ها و نهادها این نوع فیلم ها را تنها برای پر کردن بیلان کاری و رزومه های شان تولید می کنند و بعد از ساخته شدن کمترین دغدغه ای برای چگونگی پخش و اکران آن ها ندارند. تفاوت عمده میان بخش خصوصی و دولتی در همین مسألهاستکه بخش خصوصی برای بهره برداری مادی بعد از ساخته شدن هر اثری با چنگ و دندان بهترین اکران را برای آن مهیا می کند اما برای بخش دولتی اصلاً مهم نیست که یک فیلم اکران شود یا خیر!


وی بیان کرد: اگر دولتی ها در پایگاه خبری ایهنا اکران فیلم ها هم منافع مادی می بردند شاید از فیلم ها در این پایگاه خبری ایهنا هم حمایت می کردند؛ بنده به عنوان نمونه عرض می کنم که «ابوزینب» به عنوان آخرین اثر سینمایی بنده تنها در ۶ سالن سینمایی به صورت تک سانس روی پرده رفت و باعث شد تا این فیلم محجور واقع شود؛ همین امر باعث می شود تا بنده به عنوان یک فیلمساز دیگر تمایل به حضور در سینمای مقاومت و دفاع مقدس را به طور کل از دست بدهم.


کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» در بخش دیگری از این بیان کردگو با تأکید بر اینکه نیاز به سیاست گذاری های کلان برای رشد و توسعه سینمای مقاومت داریم تصریح کرد: بنده معتقدم نهادهایی همچون حوزه هنری، ساپایگاه خبری ایهنا صدا و سیما، روایت فتح، ساپایگاه خبری ایهنا سینمایی اوج و… موظف هستند در غیاب دستگاه های دولتی که نشان داده اند کمترین دغدغه ای برای رشد و توسعه و ترویج سینمای ارزشی ندارند، سیاست گذاری های کلانی را برای تولید، پخش و توزیع مناسب آثار ارزشی و استراتژیک داشته باشند.


وی در خاتمه این بیان کردگو لازم دانست: بسیاری از این نهادها همچون حوزه هنری سالن های سینمایی متعددی را در اختیار دارند که می توانند سالن های شان را تنها برای اکران این نوع آثار اختصاص بدهند؛ از سوی دیگر سایر نهادها و دستگاه ها می توانند مبادرت به سالن سازی نموده و گامی مهم و بزرگ جهت اکران و نمایش فیلم های ارزشی که دولت از آن ها حمایتی نمی کند بردارند. این ها نکاتیاستکه ما باید به عنوان دغدغه مندان فرهنگ ارزشی به آن توجه داشته باشیم و برای یک بار هم که شده گامی اساسی برداریم تا مشکلات ناشی از بی توجهی های مدیران نسبت به این حوزه نتواند خللی در روند کارمان ایجاد کند.

برچسب‌ها

محبوب کن - فیس نما

ارسال نظر



محل تبلیغات

تبلیغات ایهنا تبلیغات ایهنا

طراحی و اجرا مهدی نوروزی -کلیه حقوق تعلق دارد به پایگاه خبری سینمایی ایهنا

اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران
اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران اخبار سینمای ایران logo-samandehi